Végleges program Szellemi Piknik 2000

SZELLEMI PIKNIK 2000



,,Középpontban az egyéniség”


Leövey Klára Gimnázium, 1096 Budapest, Vendel u. 1.

2000. november 15. (szerda)


Plenáris előadás, 8,30 óra, Kodály-terem

A kerületi intézkedési terv

Előadó: Pál Tibor alpolgármester

(Az előadásra – a terem korlátozott befogadóképessége miatt – csak az OKSI által biztosított meghívóval lehet belépni!)



Szekciók

A szekcióüléseken – melyek 1000 órakor kezdődnek – általában 10-15 perces előadások hangzanak el (a kivételeket jeleztük). Az előadások után 5-10 perc áll rendelkezésre, hogy az érdeklődők kérdéseket tegyenek fel az előadóknak. Természetesen ekkor lehetőség nyílik kötetlen eszmecserére is.


1. Helye: Kodály-terem

  1. A konstruktív pedagógiáról (Nahalka István egyetemi docens, ELTE BTK Neveléstudományi Intézet) (60 perc)

  2. „Ami még a dohányzásnál is veszélyesebb”. Beszéljünk a pedagógusokról! (Szilaj Gabriella, Leövey) (30 perc)

  3. A grafológia helye a pedagógiai munkában (Dr. Nagy Emília, Leövey) (30 perc)


2. Helye: 114-es terem (földrajz előadó)

  1. A rajzgömb,mint földgömb címmel a földrajztanároknak tart gyakorlati bemutatót, majd a matematikatanároknak beszél részletesen a gömbi geometriáról a készlet és a módszer kitalálója: Lénárt István (90 perc)

  2. Paradimaváltás a földrajz oktatásban (Adorjányi Csaba, Vajda) (30 perc)

Kapcsolódóan: A Fantáziatérképek a Kárpát-medencéről 1000 év tükrében térképrajzverseny anyagából kiállítás


3. Helye: 131-es terem (kémia előadó)

Az 1999/2000. tanévi kerületi angol felmérés tapasztalatai (Pálfalvi Ilona, Szent-Györgyi; Deák Viktor, Kőrösi) (90 p)


4. Helye: 221-es terem

  1. Enyhe értelmi fogyatékos integrált nevelése (Dzsaja Sándorné, Thaly u.)

  2. Terápiás módszer a pszichológiában – a mentális egészségvédelem és fontossága (Papp Jánosné, Thaly u.)

  3. Munkaközösség a gyerekek személyiségfejlesztésének szolgálatában (Földváry Csilla, Vágóhíd u. 37)


5. Helye: 136-os terem (fizika előadó)

  1. A dislexiáról mást és másként (Dr. Kardos Györgyné, Komplex) (kb.90 perc)

  2. Amit a szókincs kialakulásáról és anomáliáiról tudni lehet és kell (Molnár Beatrix, Komplex) (kb 60 perc)


6. Helye: 219-es terem

  1. Drámapedagógia az óvodai nevelésben (Keszthelyi Andrea, Vágóhíd u. 37)

  2. A pedagógiai program és a drámapedagógia kapcsolata (Smejkálné Farkas Katalin, Kén u.)

  3. Zenehallgatás és az óvoda kapcsolata (Kiss Lászlóné, Thaly u.)

  4. „Ha teheted kézzel, fejjel, szívvel szárnyakat adhatsz” (Szabó Orsolya, Liliom u.)


7. Helye: 214-es terem (történelem előadó)

A tanári hatékonyság fejlesztése – tréning (Godó Tivadarné Jamnik Judit, Hollós Judit, Molnár F.) (kb. 2 óra)


8. Helye: Vendel u. Tornacsarnok

Szakmai bemutató (10 órától)

  1. Labdarúgás ügyesség fejlesztése az alsó tagozatban (Iványi Rudolf, Szent-Györgyi)

  2. Tartásjavító gimnasztika (Gőschl Károly, Kőrösi)


9. Helye: 222-es terem

  1. Művelődéstörténeti szakkör avagy REFORMKOR-projekt a Vajdában (Trencsényi Borbála és csapata, Vajda)

  2. A Nézőpontok, motívumok – érettségi témakörök című kötet ismertetése (Fábián Teréz, Krónika Nova) (30 p)

  3. Népdalaink jelképrendszere (Bodnár Ferenc) (60 perc)


10.

Drámapedagógiai bemutató – három csoportban (Dr. Vadkertiné Schlagetter Katalin, József A.)

  1. 4. évf. – dramaturgiai játékok Helye: 119-es terem

  2. 6. évf. – önismereti, személyiségfejlesztő játékok Helye: 121-es terem

  3. 8. évf. – személyiségfejlesztés Helye: 122-es terem

11. Helye: 104-es terem

Az olvasástechnika fejlesztése az alsótagozaton – az Olvasás Évének előkészítése alkalmából (Dr. Lovász Gabriella, programvezető) (60 perc)


12. Helye: 004-es terem

ROMI-Suli

Romankovics András: Alsós taneszközök bármely programmal tanítóknak (bemutató)

(A bemutatón résztvevőknek kiadványainkból egy példányt ajándékba adunk, melyet a kollégák választhatnak meg.)



„Kihelyezett” szekciók


1.

A nitrogén vegyületei – kémia óra a 8. osztályban (Rajkányi Lajosné)

Helyszín: Általános Iskola, Bakáts tér 12. Időpont: 2000. november 15. 11,00 óra.

(Az óra megbeszélése után kerekasztal beszélgetésre kerül sor, melynek témája: „Az általános iskolai kémiatanítás helyzete a kerettantervek bevezetése után”.)


2.

Szent-Györgyi Albert 12.évfolyamos Iskolában, az 1-2. osztályban tanítóknak

11 óra Csendes Éva személyiségfejlesztő programját ismerteti: Ecsedi Nagy Anrea

12 óra Az előadáshoz kapcsolódóan: Önismereti bemutató óra

(Kérjük, hogy az órán iskolánként legfeljebb 2-3 pedagógus vegyen részt!)

A bemutatót tartja: Török Katalin a Szent-Györgyi Albert 12 évfolyamos Iskola tanítója.

12,45 Óramegbeszélés.


3.

Napköziotthonos Óvoda, 1097 Bp. Óbester u.9. ( megközelíthető a 3. metró Nagyvárad téri megállójától)

Program: Identitástudat egy fiatal pedagógus generációban a 3. évezred küszöbén – a zenei anyanyelv átörökítése 5-6 éves gyerekek számára saját pedagógiai program tükrében (egyéni tehetséggondozás)

Gyakorlatot vezet: Schurmanné Kesztyüs Tünde óvodapedagógus

Programgazda: Bolláné Vörös Ágota óvodavezető

Program szóvivó: Vitkovics Györgyi óvodai koordinátor


4.

Francia nyelvű bemutató óra (Papp Márta, Bakáts tér)

Helyszín: Általános Iskola, Bakáts tér 12. Időpont: 2000. november 15. 10,30 óra.



A konferencia alatt ruhatár, büfé várja a kollégákat.

A szervezési teendőket, az információs szolgálatot a Leövey Klára Gimnázium titkár „szakos” diákjai látják el.



Budapest, 2000.11.10.


Ferencvárosi Pedagógusok Szakmai Egyesülete

Ferencvárosi Önkormányzat OKSI